Retourneren en klachten

Wij betalen het gehele aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de wijn(en) hebben ontvangen. Heeft u betaald met een cadeaubon of voucher? Dan ontvangt u een cadeaubon of voucher met gelijke waarde terug.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/retourneren-en-klachten/wanneer-en-hoe-krijg-ik-mijn-geld-terug

Bent u niet tevreden over onze service of producten? Wij komen graag samen met u tot een passende oplossing.

De Bruijn in Wijnen beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de De Bruijn in Wijnen.

De ingediende klacht wordt binnen een termijn van 14 dagen na schriftelijk ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door De Bruijn in Wijnen binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

De consument dient de De Bruijn in Wijnen in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht dan kunt u deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl).

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/retourneren-en-klachten/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen

De reviews die op onze website worden weergegeven, worden verzameld via Feedback Company, een externe partij die gespecialiseerd is in het verzamelen van klantbeoordelingen.

Hoe kan ik er zeker van zijn dat de reviews authentiek zijn?

Wij streven ernaar om transparantie te bieden over onze wijze waarop wij onze reviews verzamelen. Daarom hebben we op onze website een link geplaatst naar het reviewbeleid van Feedback Company, waarin hun werkwijze en richtlijnen worden uitgelegd. U kunt het reviewbeleid van Feedback Company bekijken via deze link: Feedbackcompany Reviewbeleid.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/retourneren-en-klachten/waar-komen-de-reviews-op-deze-website-vandaan

Gooi de fles niet leeg! We kunnen niets vervangen of crediteren als er geen product meer is. Bewaar de fles wijn en de kurk. We zullen de wijn retour nemen en beoordelen of de wijn inderdaad kurk bevat. Indien de wijn kurk heeft, sturen we u een nieuwe (dezelfde) wijn of u ontvangt uw geld retour. Twijfelt u of heeft u hier vragen over, neem dan gerust contact met ons op.

Let op: stukjes kurk in de wijn, ontstaan door het openen van de wijnfles, betekent niet dat de wijn kurk heeft. Hoe u herkent of een wijn kurk heeft leest u hier.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/retourneren-en-klachten/ik-heb-een-kurkfles-wat-nu

Ondanks de zorgvuldige werkwijze van onze vervoerder, kan het gebeuren dat de doos of de fles van uw wijn breuk raakt tijdens het transport. Wanneer dit gebeurt, sturen wij u direct vervangende flessen toe. In de meeste gevallen heeft u uw bestelling dan de eerstvolgende werkdag in huis.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/veelgestelde-vragen/retourneren-en-klachten/meest-gestelde-vragen/wat-moet-ik-doen-als-mijn-bestelling-beschadigd-is

Het kan natuurlijk voorkomen dat de bestelde wijn of één van onze andere artikelen, om welke reden dan ook, niet voldoet aan de verwachtingen. In zo’n geval kunt u de artikelen binnen 14 dagen retourneren.

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring, per e-mail, op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het formulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Maar ook het gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Uitgesloten van het herroepingsrecht is wijn waarvan de verzegeling na levering is verbroken. Wijn is namelijk om redenen van gezondheidsbescherming niet geschikt om te worden teruggezonden wanneer de verzegeling is verbroken.

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort.

Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

Mocht u de bestelling willen terugsturen, dan heeft het voor ons de voorkeur dat u ons een e-mail stuurt via info@debruijninwijnen.nl zodat wij hiervan op de hoogte zijn.

Retourneren kan vervolgens naar het volgende adres:

De Bruijn in Wijnen
Bijleveldsingel 25
6521 AN Nijmegen

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/veelgestelde-vragen/retourneren-en-klachten/meest-gestelde-vragen/hoe-kan-ik-mijn-bestelling-retourneren
  • Meer dan 1.000 wijnen
  • Elke wijn direct van de boer
  • Op werkdagen voor 16:00 uur besteld, volgende werkdag in huis
  • Elke wijn per fles te bestellen
  • Gratis levering binnen NL vanaf € 80

Kies uit de volgende cadeau opties welke we jouw artikel moeten inpakken.