Meest gestelde vragen

Wijn kopen bij De Bruijn in Wijnen is eenvoudig. U kiest uw favoriete wijnen, plaatst ze in de winkelwagen en rekent veilig af via onze beveiligde betaalmethoden. Bestellingen boven 80,- euro worden gratis verzonden binnen Nederland. In onze overzichtelijke webshop vindt u uitgebreide wijnbeschrijvingen en adviespagina’s. Zo bestelt u exclusieve kwaliteitswijnen rechtstreeks van de producent.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/veelgestelde-vragen/bestellen/meest-gestelde-vragen/hoe-koop-ik-wijn-online-bij-debruijninwijnen.nl

Particulieren en bedrijven
Bij een bestelling van 80,- euro of meer en bezorging op één adres binnen Nederland, leveren wij gratis aan huis. Voor bestellingen onder dit bedrag bedragen de bezorgkosten binnen Nederland 8,- euro.

Horeca 
Bij een minimale bestelling van 150,- euro is de verzending gratis.

Retail
Bij een minimale bestelling van 450,- euro is de verzending gratis.

Bezorgen in het buitenland
De kosten voor levering naar een buitenlands adres liggen hoger dan de kosten voor binnenlandse verzendingen. Voor bezorging binnen de Benelux en in Duitsland voert u bij het afronden van uw bestelling het verzendadres in. U ziet de bezorgkosten terug in uw besteloverzicht. Sommige artikelen zijn uitgesloten voor bezorging in het buitenland, deze producten herkent u aan de tekst "Niet voor export".


https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/veelgestelde-vragen/bezorgen-retourneren/meest-gestelde-vragen/wat-zijn-de-verzendkosten-voor-mijn-wijnbestelling

Jazeker, u kunt uw bestelling ook telefonisch aan ons doorgeven. U kunt ons van maandag tot en met vrijdag bereiken tussen 08.30 uur en 18.00 uur via 024 – 322 93 01. Onze medewerkers helpen u graag verder.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/veelgestelde-vragen/bestellen/meest-gestelde-vragen/kan-ik-de-wijnen-ook-telefonisch-bestellen

Hoelang u een fles wijn kunt bewaren is afhankelijk van de soort en kwaliteit van de wijn. Op onze website is per wijn een richtlijn aangegeven over het bewaarpotentieel van de betreffende wijn.

Daarnaast zijn de bewaarcondities van grote invloed op de ontwikkeling van de wijn. Wij adviseren u om uw wijnen droog en op een constante koele temperatuur, liggend te bewaren.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/algemeen/hoelang-kan-ik-een-fles-wijn-bewaren

Controleer eerst de status van uw bestelling in uw persoonlijke account. Is de huidige status van uw bestelling en levering 'Open', dan kunt u uw bestelling nog wijzigen. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice via info@debruijninwijnen.nl .

Ga naar Mijn bestellingen voor de status van uw bestelling(en).

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/veelgestelde-vragen/bestellen/meest-gestelde-vragen/kan-ik-mijn-bestelling-nog-aanpassen-of-annuleren

Wanneer wij uw bestelling op werkdagen voor 16.00 uur ontvangen, versturen wij de bestelling nog dezelfde dag. In de meeste gevallen wordt deze binnen Nederland de volgende werkdag bij u geleverd. Ontvangt u uw bestelling liever op een andere dag, dan is dit uiteraard ook mogelijk. Bij het afronden van uw bestelling kunt u zelf uw gewenste leverdatum selecteren.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/veelgestelde-vragen/bezorgen/meest-gestelde-vragen/wat-is-de-levertijd-van-mijn-bestelling-bij-debruijninwijnen.nl

Ondanks de zorgvuldige werkwijze van onze vervoerder, kan het gebeuren dat de doos of de fles van uw wijn breuk raakt tijdens het transport. Wanneer dit gebeurt, sturen wij u direct vervangende flessen toe. In de meeste gevallen heeft u uw bestelling dan de eerstvolgende werkdag in huis.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/veelgestelde-vragen/retourneren-en-klachten/meest-gestelde-vragen/wat-moet-ik-doen-als-mijn-bestelling-beschadigd-is

Het kan natuurlijk voorkomen dat de bestelde wijn of één van onze andere artikelen, om welke reden dan ook, niet voldoet aan de verwachtingen. In zo’n geval kunt u de artikelen binnen 14 dagen retourneren.

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring, per e-mail, op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het formulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Maar ook het gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Uitgesloten van het herroepingsrecht is wijn waarvan de verzegeling na levering is verbroken. Wijn is namelijk om redenen van gezondheidsbescherming niet geschikt om te worden teruggezonden wanneer de verzegeling is verbroken.

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort.

Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

Mocht u de bestelling willen terugsturen, dan heeft het voor ons de voorkeur dat u ons een e-mail stuurt via info@debruijninwijnen.nl zodat wij hiervan op de hoogte zijn.

Retourneren kan vervolgens naar het volgende adres:

De Bruijn in Wijnen
Bijleveldsingel 25
6521 AN Nijmegen

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/veelgestelde-vragen/retourneren-en-klachten/meest-gestelde-vragen/hoe-kan-ik-mijn-bestelling-retourneren

Ja, wij bieden luxe cadeauverpakkingen voor wijnen en geschenksets. Tijdens het afrekenen kunt u ‘kies cadeauverpakking’ aanvinken en een selectie maken uit onze diverse mogelijkheden. Perfect voor verjaardagen, feestdagen of zakelijke geschenken. Indien gewenst kunt u ook een persoonlijk kaartje toevoegen aan de bestelling.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/veelgestelde-vragen/relatiegeschenken-en-cadeaus/meest-gestelde-vragen/wijn-laten-inpakken-als-cadeau-kan-dat

De juiste wijn-spijscombinatie zorgt voor balans tussen het gerecht en de wijn. Lichte, frisse wijnen passen goed bij verfijnde gerechten zoals vis of schaal- en schelpdieren, terwijl volle, kruidige wijnen beter tot hun recht komen bij rood vlees of stoofgerechten. Een chardonnay combineert bijvoorbeeld mooi met gevogelte, sauvignon blanc met salades, en een merlot of syrah met vleesgerechten. Door rekening te houden met smaakintensiteit en bereidingswijze vindt u altijd de juiste wijn bij elk gerecht.

Voor advies kunt u contact opnemen met onze klantenservice via info@debruijninwijnen.nl of via telefoonnummer 024 – 322 93 01.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/veelgestelde-vragen/assortiment/meest-gestelde-vragen/wijn-spijs-combinaties-hoe-weet-ik-welke-wijn-het-beste-bij-mijn-gerecht-past

Wanneer u op het bezorgmoment niet thuis bent, zal de vervoerder een kaart bij u in de brievenbus achterlaten. Met deze kaart kunt u zelf een nieuwe bezorgafspraak maken met de vervoerder. Als u na 5 werkdagen nog geen nieuwe afleverafspraak heeft gemaakt, dan zal de bestelling retour komen naar De Bruijn in Wijnen.

https://www.debruijninwijnen.nl/veelgestelde-vragen/veelgestelde-vragen/bezorgen-retourneren/meest-gestelde-vragen/wat-gebeurt-er-als-ik-niet-thuis-ben-wanneer-mijn-bestelling-wordt-geleverd
  • Meer dan 1.000 wijnen
  • Elke wijn direct van de boer
  • Op werkdagen voor 16:00 uur besteld, volgende werkdag in huis
  • Elke wijn per fles te bestellen
  • Gratis levering binnen NL vanaf € 80

Kies uit de volgende cadeau opties welke we jouw artikel moeten inpakken.